Vastuullinen tekoäly markkinoinnissa

Koulutusmoduuli tarjoaa kattavan ymmärryksen tekoälyn vastuullisesta, turvallisesta ja säädösten mukaisesta hyödyntämisestä markkinoinnissa. Tavoitteena on varmistaa, että tekoälyn käyttö tuottaa positiivisia vaikutuksia ja ehkäisee mahdollisia haittoja.  

Koulutuksen päätteeksi tunnistat, miten tekoälyn vastuullinen ja läpinäkyvä käyttö voi parantaa markkinoinnin tuloksia ja vahvistaa asiakasluottamusta. Sinulla on valmiudet hyödyntää tekoälytyökaluja markkinoinnissa turvallisesti, läpinäkyvästi, oikeudenmukaisesti sekä ihmisoikeuksia kunnioittaen. Huomioit tekoälyn vastuullisuuteen liittyviä kysymyksiä käytännön työssäsi. 

Rakenne

Koulutus koostuu kahdesta teoriaosasta, harjoituksesta ja ohjatusta tapaamisesta.

Osa 1: Vastuullinen vai vastuuton tekoäly?

Ymmärrät vastuullisen tekoälyn hyödyntämisen periaatteet ja merkityksen. Opit, miten tekoälyn vastuullinen käyttö vaikuttaa liiketoiminnan maineeseen ja tuloksiin.

  • Mitä on vastuullinen tekoäly?
  • Keskeiset käsitteet, periaatteet ja säädökset
  • Tekoälyn läpinäkyvyys, luotettavuus ja turvallisuus
  • Haasteet ja riskit

Osa 2: Vastuullisuuden varmistaminen käytännössä

Opit käyttämään tekoälyä vastuullisesti markkinoinnin  prosessien kehittämisessä sekä tunnistat, miten dataohjautuvuus voidaan yhdistää asiakasarvon vastuulliseen tuottamiseen.

Käsittelemme tekoälyn vastuullista käyttöä neljän muun moduulin näkökulmasta:

  • Tekoäly markkinoinnin suunnittelussa
  • Tekoäly sisällöntuotannon apuna
  • Tekoäly myynnin ja markkinoinnin automatisoinnissa
  • Tekoälyn hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin analytiikassa

Koulutusmoduulin kesto

Koulutusmoduuli avautuu tiistaina 27.1.2026. Koulutusmoduuli kestää kaksi viikkoa.

Aikataulu

Q&A ti 3.2.2026 klo 14-15